Radosza gyűrű alkalmazása a tanításban
Az eddigi eredményeink alapján iskolánk fontos küldetésének érzi a gyűrű szélesebb körben történő elterjesztését. A jó gyakorlat átadásával a célunk, hogy az eszközt használó pedagógusok megismerjenek egy egyszerű, de sokoldalú taneszközt, melyet örömmel használnak a kisiskolások. Az eszközhasználat révén az eredményes tanuláshoz nélkülözhetetlen tanulói képességet, alapkészséget tudnak fejleszteni az 1-4. évfolyamon.
Maga a „Radosza gyűrű” a kisiskolás korosztálynak készített térbeli képességfejlesztő és logikai játék. A szakemberek, pedagógusok, szülők visszajelzések azt igazolják, hogy a Radosza-gyűrű alkalmazása jól és hatékonyan szolgálja a kisiskolások alapképességeinek fejlesztését.
Alkalmazható egyéni fejlesztőfoglalkozásokon, tanórákon, szabadidős foglalkozásokon egyaránt. A használat során a tanulók sikerélményhez jutnak, miközben az alapkészségeik hatékonyan fejlődnek. Fejleszti a térlátást, szem-kéz koordinációt, figyelmet, memóriát, iránytartást, segíti az írás, olvasás, számolás készségszintre fejlesztését. Motiválja a gyermeket a tanulásban, sikerélményt okoz a monoton tanulásélmény helyett.
A jó gyakorlat átadása bemutató foglakozáson majd azt követően műhelymunka keretében történik, ahol a program iránt érdeklődő pedagógusok is kipróbálják a gyűrűk használatát. Az alkalmazási módszereket egyszerűen és gyorsan elsajátíthatják, a tanórák és a tanórán kívüli foglakozások programjába jól beépíthető. Az eszköz használatát segítő feladatlapot és óravázlatot biztosítunk.
A jó gyakorlatunkat tanítók, fejlesztőpedagógusok hasznosíthatják a legeredményesebben. Eszközigénye tanulóként vagy páronként 1 db gyűrű (író vagy számoló gyűrű). A tanórai alkalmazáshoz a gyerekek gyakorlottságától függően 5-10 percre van szükség, a délutáni foglalkozásokon az írás, olvasás számolás gyakorlásra hosszabb időt is rá lehet szánni.