Boldog iskola

A “Boldog iskola” program lényege, hogy megfelelő módszerekkel, pedagógiai eszközökkel megismerteti a tanulókkal hogyan lehet elsajátítani a pozitív gondolkodást és ezáltal sikereket elérni a tanulásban, a mindennapi kapcsolatokban. A boldogságórákon arra törekszünk, hogy a gyermekek minden helyzetben megtalálják az örömöt, és meg is tudják azt élni. A program honlapja: https://boldogsagora.hu/

Boldogságóra

Órarészlet

A Boldogságórák minden alkalommal nagyon sok élményt szereznek a gyermekek számára. Az órák főként a napközi keretében valósulnak meg, de a délelőtti órákon (rajz, technika, ének) is szoktunk boldogságórákat tartani. Ilyenkor mindig megbeszéljük a hónap aktuális és kiemelt feladatait. Mindig különleges dolgok születnek ezeken az órákon. Nagyon fontos eredmény, hogy míg év elején a gyerekek a vezetett meditációk során még nem igazán tudtak ellazulni, de az év végén már nem csak, hogy sokaknak sikerült az elmélyülés, de már ők maguk tartják a meditációkat.

 

 

 

 

 

A fenti képeken látható díszekre jókívánságok, vagy pozitív szavak kerültek, a hópelyhekre egy-egy látott, vagy teljesített jócselekedetet rajzoltak a gyerekek.

Néhány vélemény a gyerekektől: „A boldogságórákon örömet okozunk egymásnak. Nagyon jó játékokat találsz ki.” (Mesi) „Azért szeretem a Boldogságórákat, mert apró örömöket küld a szívembe.” (Nóri) Azért szeretem a boldogságórát, mert együtt lehetünk, és nagyon jó játékokat találsz ki Csilla néni.” (Abigél) „Attól boldog vagyok” (Petra) „Azért szeretem a boldogságórákat, mert jó érzést keltenek bennem.” (Zsófia)

Ünnep

Az online oktatás időszakában sajátos módon ünnepeltük meg a Boldogság Világnapját az iskolánkban. Március 20-án a boldogság világnapján arra kértük a maglódi diákságot, és szülőket, hogy fessenek be egy kavicsot, írjanak rá egy kedves szót, vagy mondatot, és hozzák el nekünk az iskolánál kihelyezett gyűjtődobozba. A megfestett kavicsokból egy nagy szívet formáztunk, annak jelképeként, hogy az online oktatás alatt is tudunk együtt lenni, együtt tenni. Végül pedig a Boldogságkavicsokat szétszórtuk a városban az iskola telephelyei és az óvodák környékén. Az ötlethez nagyon sok maglódi család csatlakozott, és a program önálló életre kelt. Idézet az egyik közösségi csoportból: “Reggeli sétánk alatt Lehel találta ezeket a köveket, nagyon boldogan indul ezeknek az apróságoknak hála a reggelünk, köszönjük! Mi is folytatjuk és a megszerzett kövecskék helyett elrejtjük a sajátjainkat, hajrá kincsvadászok, folytassátok Ti is!”